[BCE2025] Van data-insights naar digital humans: next level contentstrategie
![[BCE2025] Van data-insights naar digital humans: next level contentstrategie](/content/nieuws/2025/03/[bce2025]-van-data-insights-naar-digital-humans-next-level-contentstrategie/mt_bce_2025_john_aniek.jpg)
- Content
- 31 mrt 2025 @ 03:46
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 31 mrt 2025 @ 03:46
- Kel Koenen
Wanneer veel merken vechten om aandacht, wordt luisteren belangrijker dan ooit. Tijdens het Branded Content Event 2025 nemen John Meulemans (A.I. & Influencer Marketing Strategist) en Aniek Schmal (Account Director bij Hibou) je mee in een sessie die je kijk op content blijvend verandert. Verwacht een frisse blik op data, AI en branded content én een wereldprimeur op het gebied van digital humans.
‘De grootste uitdaging voor marketeers in 2025? Relevant en onderscheidend blijven’, stelt Meulemans. ‘In een steeds sneller veranderend medialandschap is het cruciaal dat je exact weet waar je doelgroep zich bevindt én wat ze op dat moment nodig heeft. Alleen dan kun je waarde toevoegen en opvallen in een overvolle markt.’ Die waarde begint volgens Schmal bij het goed luisteren naar je publiek – letterlijk. ‘Conversaties, online gedrag, data: alles vertelt je iets. Maar dan moet je er wel naar durven luisteren én het vertalen naar content die raakt. Alleen dan creëer je echte impact.’
AI speelt daarin een steeds grotere rol. Meulemans: ‘We staan op het punt dat AI content kan genereren – tekst, beeld, video – die niet meer te onderscheiden is van wat een mens maakt. Dat betekent dat de contentmaker verandert in een regisseur. Jij bepaalt de richting, AI voert uit. En dat geeft creatieve superkrachten.’ Volgens Schmal opent dat de deur naar experiment, snelheid én schaalbaarheid. ‘Als één creatieve geest ineens het werk kan doen van een heel team, ontstaan er eindeloos veel mogelijkheden. De uitdaging is: hoe blijf je als merk authentiek in een wereld waarin alles maakbaar lijkt?’ Op de vraag of Nederland een voortrekkersrol speelt, zijn beide sprekers genuanceerd. ‘Er zit hier veel kennis en talent’, zegt Meulemans. ‘Maar grote merken zijn vaak afwachtender. In landen als de VS of Zuid-Korea zien we snellere adoptie van nieuwe technologieën. Dat biedt ons de kans om van hun experimenten te leren – en dan zelf snel op te schalen.’
De sessie van Meulemans en Schmal belooft een echte eye-opener te worden. Ze delen inspirerende cases, laten zien hoe je van data naar impactvolle content komt – én presenteren een wereldprimeur: een werkende digital human als onderdeel van je contentstrategie. ‘Van traditionele PR tot cutting edge storytelling met AI en digital humans – wij laten zien hoe je als merk het verschil maakt’, zegt Schmal. ‘Dit is geen toekomstmuziek meer. Het gebeurt nu.’
Bestel vandaag nog je ticket voor het Branded Content Event 2025 op 8 april aanstaande in Utrecht
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- [BCE2025] Van data-insights naar... 31-03-2025
- [BCE25] Van social reach naar... 24-03-2025
- [BCE2025] Branded content die écht... 21-03-2025
- Boekenbranche gaat los op Boekenweek12-03-2025
- NRC geeft abonnees toegang tot The... 12-03-2025
- Marnix Gymnasium werft met zee van... 07-03-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center